Bowling αλλιώς

Υλικά: Άδεια αλουμινένια κουτάκια από καφέ ή αναψυκτικά (ή και χαρτιά υγείας ολόκληρα), μια μπάλα

Πορεία δραστηριότητάς: Τοποθετούμε τα κουτάκια ή τα χαρτιά υγείας σε σχήμα πυραμίδας: στην πρώτη σειρά στη βάση τοποθετούμε 5 το ένα δίπλα στο άλλο Στη δεύτερη σειρά, πάνω τους τοποθετούμε 4 κουτάκια το ένα δίπλα στο άλλο. Στην Τρίτη σειρά 3 κοκ. Από απόσταση ρίχνουμε τη μπάλα με σκοπό να τα γκρεμίσουμε!

Γκοοοοοοοολλλλλλλ

Υλικά: εφημερίδες ή αλουμινόχαρτο, χαρτόκουτο

Πορεία δραστηριότητας: Φτιάχνουμε με το παιδί μπάλες από εφημερίδες ή αλουμινόχαρτο. Χρησιμοποιούμε ένα χαρτόκουτο για τέρμα και ο αγώνας ξεκινά! Από κοντινή απόσταση ζητάμε από το παιδί να βάλει γκολ είτε κλωτσώντας την μπάλα είτε πετώντας την με τα χέρια!

Πινιάτα

Υλικά: μπαλόνι, σπάγκο, χαρτοταινία, καραμέλες, σκοινί, μυγοσκοτώστρα

Σε ένα μπαλόνι κολλάω με χαρτοταινία μικρές καραμελίτσες. Κρεμάω το μπαλόνι με ένα σπάγκο, σε ένα ψηλό σημείο (κλαδί/ στο Π της πόρτας κλπ). Με ένα ρόπαλο, μυγοσκοτώστρα κλπ χτυπάμε εναλλάξ κάθε ένας το μπαλόνι. Όποιος καταφέρει να ρίξει μία καραμέλα την κερδίζει!

Διαδρομές στο σπίτι

Υλικά: 2 καλάθια, 3-5 μπαλάκια ή λούτρινα

Πορεία δραστηριότητας: Δημιουργώ μια διαδρομή με εμπόδια μέσα στο σπίτι πχ περνώ κάτω από τραπέζι, πάνω από καρέκλα, κάνω βαρελάκι στο κρεβάτι κλπ. Στην αφετηρία και στο τέρμα της διαδρομής τοποθετώ δύο δοχεία/ καλάθια. Το καλάθι στην αρχή της δραστηριότητας είναι άδειο ενώ αυτό στο τέλος της έχει μέσα 3-5 μπαλάκια ή λούτρινα. Στόχος είναι το παιδί να παίρνει φτάνοντας στο τέρμα 1 κάθε φορά μπαλάκι και αφού επιστρέψει στην αφετηρία να το τοποθετεί στο καλάθι της αφετηρίας. Όταν συγκεντρώσει όλα τα αντικείμενα στο καλάθι της αφετηρίας κερδίζει μια δραστηριότητα, παιχνίδι, τρόφιμο, χειροκρότημα κλπ.

*Στην αρχή κάνουμε τη δραστηριότητα μαζί με το παιδί για να καταλάβει τη διαδρομή.

Ψάξε και βρες

Υλικά: 1 αγαπημένο αντικείμενο

Πορεία δραστηριότητας: Κρύβω ένα αγαπημένο για το παιδί αντικείμενο πχ παιχνίδι, γλειφιτζούρι κ.ά κάτω από μαξιλάρι ή καναπέ. Το παιδί καθοδηγείται (ή καθοδηγεί) ώστε να βρει το αντικείμενο πχ πήγαινε μπροστά, δεξιά κλπ ή είσαι κοντά- είσαι μακριά. Μετά κρύβει το παιδί ένα αντικείμενο και με καθοδηγεί (μόνο του ή με βοήθεια τρίτου) με τον ίδιο τρόπο να το βρω.

Ψάξε να ενώσεις τα ζευγάρια!

Υλικά: Ζευγάρια από όμοιες κάρτες (τύπου memory), ή φωτογραφίες ή μπορείτε να ζωγραφίσετε 2 όμοιες εικόνες

Πορεία δραστηριότητας: Έχουμε δύο όμοιες κάρτες από κάθε αντικείμενο. Χωρίζουμε τα ζευγάρια των εικόνων σε δύο ομάδες. Διασκορπίζουμε μέσα στο δωμάτιο τις εικόνες της μιας ομάδας. Δείχνουμε στο παιδί εικόνα από την άλλη ομάδα και του ζητάμε να ψάξει μέσα στο δωμάτιο και να βρει το ζευγάρι της.

Παντομίμα

Υλικά: δε χρειάζεται κάποιο υλικό

Πορεία δραστηριότητας: Ένας παίκτης κάθε φορά παριστάνει με κινήσεις, χωρίς να μιλά, μία ενέργεια/ ένα επάγγελμα/ ένα ζώο/ ένα συναίσθημα/ ένα μορφασμό. Οι υπόλοιποι κάθονται απέναντι και προσπαθούν να βρουν τι κάνει ή σαν παραλλαγή να μιμηθούν και οι ίδιοι τις κινήσεις του κοιτάζοντας τους εαυτούς τους στον καθρέφτη.

Μουσικές καρέκλες αλλιώς

Υλικά: χαρτιά Α4 πολύχρωμα, μουσικό όργανο ή CD player

Πορεία δραστηριότητας: Για καρέκλες βάζω χαρτιά χρωματιστά- πάντα ένα λιγότερο από τον αριθμό παικτών. Ξεκινά το παιχνίδι : Όσο ένας παίκτης παίζει μουσική / ντέφι/ παλαμάκια οι άλλοι τρέχουν. Μόλις σταματήσει ο καθένας ανεβαίνει σε ένα χαρτί. Όποιος μείνει απέξω βγαίνει από παιχνίδι και περιμένει. Βγαίνει ένα χαρτί και ξαναξεκινά το παιχνίδι. Όποιος μένει τελευταίος κερδίζει. Εναλλακτικά όταν δεν έχει συμπαίκτες, κάθε χαρτί έχει ζωγραφισμένο ένα παιχνίδι ή μικρό κομματάκι από ένα τρόφιμο (μια καραμέλα, ένα πουράκι, ένα πατατάκι) ή ζωγραφισμένη μια δραστηριότητα (π.χ. γαργαλητό) που κερδίζει όποιος το πατήσει.

Κάνε το ίδιο

Υλικά: Α4 χρωματιστά

Πορεία δραστηριότητας: Το παιχνίδι ξεκινά με κάποιον να δίνει εντολές π.χ. τρέχω, κάθομαι, στοπ, στριφογυρνώ , περπατώ, πιάνω κεφάλι, σταματώ, ξαπλώνω κλπ. και τα παιδιά πρέπει να τις ακολουθήσουν. Επίσης έχω στο πάτωμα χρωματιστά χαρτιά και δίνω εντολή «πάτα το κόκκινο, κίτρινο κλπ». Εναλλακτικά κάνουμε τις παραπάνω κινήσεις χωρίς να μιλάμε και οι άλλοι μας μιμούνται.

Παιχνίδια αλληλεπίδρασης

Α) Υλικά: -

Πορεία δραστηριότητας: Στο πάτωμα κάθομαι με τα πόδια ανοιχτά αντικριστά με το παιδί, πιάνουμε τα χέρια και γέρνοντας μπρος πίσω τραγουδώ και κινούμαι αντίστοιχα με το «βγαίνει η βαρκούλα».

Β) Υλικά:

Πορεία δραστηριότητας: Κάθομαι στο πάτωμα με μαζεμένα γόνατα πλάτη με πλάτη με το παιδί. Τεντώνω τα πόδια μου βάζοντας δύναμη στο πάτωμα, ώστε να κινήσω το σώμα μου προς τα πίσω σπρώχνοντας και κινώντας ταυτόχρονα το παιδί και τραγουδώντας «τσαφ τσουφ το τραίνο περνά».

Γ) Υλικά: μπαλάκια

Πορεία δραστηριότητας: Κάθομαι στο πάτωμα και με ανοιχτά πόδια ενωμένα με του παιδιού σε σχήμα ρόμβου κυλώ/του στέλνω μπαλάκια ανάμεσά μας , τα οποία το παιδί πετά σε έναν κουβά ή μου τα επιστρέφει.

Μέσα μεταφοράς!!

Υλικά: χαρτόκουτο, κουβέρτα, στρωματάκι λεπτό, λίκρα

Πορεία δραστηριότητας: Βάζω το παιδί πάνω στην κουβέρτα και το μετακινώ τραβώντας την κουβέρτα σε όποιο δωμάτιο μου ζητά ή μου δείχνει. Εναλλακτικά το παιδί μπαίνει μέσα σε χαρτόκουτο και το σπρώχνω κάνοντας το τραίνο, το αυτοκίνητο, το αεροπλάνο κλπ.

*Προσοχή τη μέση σας!!