Messyplay – Ώρα να λερωθούμε!

Υλικά: 3 διαφορετικά δοχεία. Σε κάθε ένα τοποθετούμε:
  1. Μακαρόνια ή ρύζι βρασμένα (Αν θέλουμε προσθέτουμε λίγο χρώμα ζαχαροπλαστικής για να είναι πιο ελκυστικά για τα παιδιά)
  2. Δημητριακά ανακατεμένα (πολλά είδη)
  3. Ζελέ φρούτων το οποίο μπορεί να περιέχει και κομμάτια φρούτων

Πορεία δραστηριότητάς: Στόχος της δραστηριότητας είναι να εξερευνήσουμε παρέα με τα παιδιά υφές, μυρωδιές, γεύσεις. Μπορούμε να τα επεξεργαστούμε με τα χέρια και να τα γευτούμε!

 

 

Φτιάχνω τα δικά μου φουντούκια

Υλικά: Ζυμάρι, πλαστελίνη, αλουμινόχαρτο, πιατάκι, κουτάλι, πηρούνι

Πορεία δραστηριότητας: Με ζυμάρι ή πλαστελίνη ή αλουμινόχαρτο βοηθάμε το παιδί να φτιάξει μικρές μπάλες σε μέγεθος φουντουκιού και γεμίζουμε με αυτά ένα πιατάκι. Ποιο από τα αρκουδάκια μας θα φάει φουντούκια;

*Αποφεύγεται στην περίπτωση που τα παιδιά συνηθίζουν να βάζουν αντικείμενα στο στόμα.

Ένας σπουδαίος καλλιτέχνης

Υλικά: Αφρός ξυρίσματος

Πορεία δραστηριότητας: Επάνω στο τραπέζι απλώνουμε αφρό ξυρίσματος μαζί με το παιδί. Καθοδηγώντας το με τον δείκτη τεντωμένο κάνουμε σχέδια! Ας δοκιμάσουμε να ρίξουμε λίγη τέμπερα ή λίγο χρυσόσκονη! Ουάου!

 

Μάντεψε τι είναι!

Α) Υλικά: αφρόλουτρο, ζωάκια, κουζινικά, παιχνίδια

Πορεία δραστηριότητας: Γεμίζω την μπανιέρα με νερό και δημιουργώ αφρό με αφρόλουτρο. Μπαίνει μέσα το παιδί και ρίχνω μέσα στην μπανιέρα αντικείμενα (πλαστικά φρούτα, παιχνίδια, ζώα). Κάθε αντικείμενο που ανακαλύπτει το παιδί, αποτελεί αφορμή για διάλογο, παιχνίδι κλπ.

Β) Υλικά: φασόλια, φακές, διάφορα μικρά παιχνίδια, κουβαδάκι

Πορεία δραστηριότητας: Κρύβω σε κουβαδάκι με φασόλια/ φακές κλπ διάφορα αντικείμενα /παιχνίδια κλπ. Ο καθένας πιάνει ένα αντικείμενο και μαντεύει τί είναι. Εναλλακτικά το βγάζει από κουβαδάκι και λέμε τί είναι/ δείχνουμε πώς το χρησιμοποιούμε (πχ κουτάλι, ζωάκι πώς κάνει)

Γ) Υλικά: 1 κουβάρτα, αντικείμενα (ποτήρι, παιχνίδια, βιβλίο κλπ)

Πορεία δραστηριότητας: Σκεπάζω με κουβέρτα ένα αντικείμενο. Το παιδί το ψηλαφίζει και ανακαλύπτει τί είναι από την αφή. Εάν δε το βρίσκει το βοηθάμε δίνοντάς του στοιχεία π.χ. πώς κάνει το παπάκι παπα κλπ. Εναλλακτικά εμείς απλά λέμε τί είναι ό,τι πιάνει/ ανακαλύπτει το παιδί.